przytulanki

Temat: Co kupić? Berlingo czy Partner?
 Witam wszystkich.
W sobotę zamówiłem autko w Citroenie, Berlingo dwuosobowy blaszaczek, silnik
1.6 HDi 90KM. Obsługa była milsza, a głównym czynnikiem decydującym była
cena. Przy niemalże identycznym wyposażeniu (Peugeot miał komputer i
automatyczne wycieraczki - nie dostępne w Cytrynce) różnica w cenie około
2800 zł netto zadecydowała.

Dzięki za wszelkie sugestie i pomoc.

Pozdrawiam.
Michał
Renault Thalia
1,5 dCi 65KM Alize 2003r

Citroen Berlingo 1,6 HDi 90KM dopiero za półtora miesiąca. :-(


Źródło: topranking.pl/1056/co,kupic,berlingo,czy,partner.php


Temat: Co kupić? Berlingo czy Partner?

Użytkownik "Michał" napisał


Witam wszystkich.
W sobotę zamówiłem autko w Citroenie, Berlingo dwuosobowy blaszaczek,
silnik 1.6 HDi 90KM. Obsługa była milsza, a głównym czynnikiem decydującym
była cena. Przy niemalże identycznym wyposażeniu (Peugeot miał komputer i
automatyczne wycieraczki - nie dostępne w Cytrynce) różnica w cenie około
2800 zł netto zadecydowała.


Automatyczne wycieraczki sa wkurzające i nic szczególnego poza tym.
Komputer... osobiscie nie zauwazyłem przewagi auta z komputerem pokładowym
nad takim bez.
IMO to kolejny elektroniczny gadzet do naglego zepsucia i unieruchomienia
samochodu


Dzięki za wszelkie sugestie i pomoc.

Pozdrawiam.
Michał
Renault Thalia
1,5 dCi 65KM Alize 2003r

Citroen Berlingo 1,6 HDi 90KM dopiero za półtora miesiąca. :-(


www.citroen.autko.pl ;  news.triger.com.pl

P.S. Wiem wiem, Kris... ;)


Źródło: topranking.pl/1056/co,kupic,berlingo,czy,partner.php


Temat: Czy wymienić olej po pierwszych 10.000km ? Peugeot Partner 1.6 HDI 90KM.
Wg. instrukcji obsługi, pierwszy przegląd a więc i wymiana
oleju powinna być przy 20.000km.

We wrześniu 2007 kupiłem samochodzik

Właśnie stuknęło mu 10.000km i tak się zastanawiam,
czy "nie poprawić" fabryki, i jednak już nie wymienić oleju
przy tym przebiegu, i oczywiście przy 20.000km kolejny
raz już w ASO w ramach 1 przeglądu serwisowego.

Jest sens (faktyczniej korzyści dla silnika) czy nie ma sensu
bycie nadgorliwym w tym przypadku ?

Pozdrawiam,
Aleksander.


Źródło: topranking.pl/1604/czy,wymienic,olej,po,pierwszych,10,000km.php


Temat: co mi doradzicie w granicach 40k...?


Heh... dobre ... to przy jakich predkosciach nie masz problemow
w wyprzedzaniem ??? Przy 50 kmh ??? Te 80 - 100 to najbardziej
newralgiczny zakres predkosci.


Ale ja 99% jazd mam w miescie.
Poniewaz nie mam zadatkow na dawce organow, rzadko zdarza mi
sie przekraczac 80-90 km/h, wiec skoro jade 80, to nie mam potrzeby
wyprzedzac.
Jak jedzie facet ciezarfowka 40-60 to wyprzedzam go bez problemu,
mimo 65 KM (nominalnie, bo silnik juz zajechany i spokojnie moze miec mniej)

Jak juz przytrafi mi sie wyjezdzac w trase, to po to bozia dala mi tych
kilka
szarych komorek, zeby tak zaplanowac trase, zebym sie nie musial przepychac.

Mimo to, czasami odczuwam, ze 65 KM to troche malo. Proste przeliczenia
wykazuja, ze 90 KM, przy znacznie wyzszym momencie obrotowym zapewnia
mi absolutnie wystarczajace osiagi.

Jezeli jeszcze przy okazji mam prosta obsluge, niewrazliwosc na wilgoc
i ekonomike jazdy nieosiagalna dla benzyniakow przy zachowaniu dobrej
dynamiki,
to wystarczy do nieuznawania innych typow silnikow dostepnych obecnie.
Jedynym cierniem jest koszt zakupu, ale przy moich przebiegach rocznych
zwroci
sie w ciagu 1,5 roku, zwlaszcza, ze doplata do diesla w mojej ukochanej
marce, Citroenie
kosztuje mniej niz 10% wartosci samochodu, a HDI okolo 15% wartosci
samochodu.


Źródło: topranking.pl/1610/co,mi,doradzicie,w,granicach,40k.php


Temat: pytanie do posiadaczy Xsary HDI
Witam!
Stałem się niedawno posiadaczem Citroen Xsary 2.0 HDI (90 KM)z 2000r. ,
będąc w serwisie zapomniałem zapytac a nie mam insrukcji obsługi (auto
sprowadzone):
1. po przekręceniu kluczyka pojawia się: a) ilość kilometrów do przeglądu,
b) chyba 6 małych kułeczek( oooooo ), czasem wyświetala się mniej( oooo__)
c:) aktualny przebieg ----- do czego służy punkt b .
2. auto nie ma oryginalnego klucza z pilotem - ile kosztuje dorobienie
takiego klucza (mam wszystkie kody) i  czy tylko w serwisie ( pytam bo w
serwisie zazwyczaj jest najdrożej), a ewentualnie ile kosztuje skopiowania
tego co posiadam (jedynego)
3. pocą mi się amortyzatory z przodu, podobno ten tym tak ma ze względu na
wagę silnika, ile kosztują może jakieś mocniejsze co się nie będą za szybko
pocić na naszych drogach (choć miejscami coraz lepszych)
4. po ilu kilmetrach wymienia się rozrząd w tym typie i ile to w
przybliżeniu kosztuje - niekonicznie w autoryzowanym servisie.
pozdrawiam

Źródło: topranking.pl/1614/pytanie,do,posiadaczy,xsary,hdi.php


Temat: Peugeot 206 - co sądzicie?


DoQ wrote:
IMHO lepiej 1,4 benz, tanszy w obsludze/serwisie. 1.4 HDI ma
turbodziurowego mula przez co moim zdaniem jest malo poreczny w


ale 1.4 benzyna pali x 2 więcej - i nie jest to przesadzona ilość
ten benzynowy silnik to prehistoria - ani osiągów ani ekologii

1.4 HDI można zczipować na 85-90KM i wtedy można już miło jeździć
albo szukać 1.6HDI - bo z tego rocznika już chyba były...


Źródło: topranking.pl/1619/peugeot,206,co,sadzicie.php


Temat: Peugeot 307 1,6HDI Bardzo proszę o opinie, uwagi i
Peugeota 307 SW 1.6 HDI (90KM) posiadam od maja br.Kupiłem go jako nowy, po
kilku jazdach próbnych m.in. Astrą 3, FF 2,Megane 3, Leon 2. W toyocie i
hondzie olali mnie, gdyż obsługa nie okazała zainteresowania moją osobą (chyba
mają za dużą sprzedaż:)
Odnośnie auta to na razie (po 9 tyś.)nie dzieje się nic złego bo i co ma się
dziać po tak krótkim przebiegu. Zobaczymy po 100 tyś.
Pozytywne strony samochodu to według mnie:
- przede wszystkim silnik, bardzo oszczędny średnio ok 5 litrów (trasa+miasto,
na autostradzie przy 160/170 km - 7 l)i dynamiczny (jak na swoją moc - V max
jaki udało mi się osiągnąć to 190 km/h, choć było trochę z górki), no i cichy
przede wszystkim.
- przestronne wnętrze (czuć przestrzeń zarówno z przodu jak i z tyłu);
- bogate wyposażenie (wersja Sporty) za cenę niższą jak u konkurencji;
- wysoki komfort jazdy i wygodna pozycja za kierownicą+wygodne, z dobrym
trzymaniem bocznym fotele;
- bardzo dobre hamulce (wg mnie oczywiście), wcześniej jeżdziłem Astrą 2 i
hamowała o wiele gorzej.
Co do minusów to trochę ciężko chodzi skrzynia biegów.
Miałem okazję jeżdzić wersją 2.0 hdi(90 KM) sprzed liftingu i muszę przyznać,
że kultura pracy silnika 1.6, oraz jego osiągi są zdecydowanie lepsze.To samo
przyznał właściciel 2.0, który jeżdził moim.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,52461870,52461870,Peugeot_307_1_6HDI_Bardzo_prosze_o_opinie_uwagi_i.html


Temat: Peugeot 406 HDI
Czesc
Mam Xsare HDi. Nie wiem czy w Peugeot jest tak samo, ale to ten sam silnik.
W Citroenie jest roznica latwa do wychwycenia. Po zdjeciu gornej oslony silnika
w silniku 90 KM jest pompka do odpowietrzania ukladu paliwowego, ma ona (na
rysunku) ksztalt malego owalnego granatu. W wersji 110 KM odpowietrzanie odbywa
sie automatycznie.
Najlepiej pojdz do salonu i popros o instrukcje obslugi do przegladniecia.
Pozdrowionka
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,1212189,1212189,Peugeot_406_HDI.html


Temat: jaki olej do citroena hdi - kobieta
Witam! zalezy od silnika HDI i konkretnego modelu. do niektórych (np pewne lata
produkcji 206 HDI i 307 z silnikiem 1.4 był zalewany 5w30 . do 1.6 HDi jest juz
zalewnay fabrycznie (niezaleznie czy 90 KM ,czy 110 ) Total 5w40. do
starszych ,2.0 (90 i 110 KM) mozna zalac w ostatecznosci półsyntetyczny
10w40 . jak widac róznice sa spore ,warto wiec najlepiej zadzwonic do ASO
podajac oznaczenie silnika ,albo siegnac do instrukcji obsługi . jesli jednak
auto było regularnie serwisoane i niezaleznie od przebiegu eksploatowane na
pełnisyntetyku ,to dolewka 5w40 /5w30 nie zrobi róznicy(o ile oba sa
dopuszczone przez producenta). jeszcze jedno ; z uwagi na niedostepnosc
produktów Total na naszym rynku(poza siecia ASO : 5w40 /1l kosztuje 50
zł !!!!!!!!!!!!!!!) warto zalac olej innego producenta (o tych samych
parametrach : np Mobil 1 5w40 ) Pozdrawiam Łukasz
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,534,47342290,47342290,jaki_olej_do_citroena_hdi_kobieta.html


Temat: Citroen promocje


Czy mozesz powiedziec jak to jest z ta slynna awaryjnoscia citroenow?
Jest az tak zle jak sie slyszy?


Citroenów?
Słynną awaryjnością w sensie pejoratywnym?
Zalezy o co chodzi...

- w Pikassach padaja często drążki kierownicze
- we wczesnych egzemplarzach wariowała elektryka
Poza tym to pono jedno z mniej awaryjnych aut w swojej klasie.

Co do Citroenów generalnie:
- zawieszenia hydro (akurat w Pikusiu tego niestety nie ma) nie da się naprawić
za pomoca młotka i jak juz się popsuje to koszta są. Bo jak sie hydro popsuje to
jexdzić praktycznie się nie da. jak masz normalne zawieszenie w stanie
lekkoprzedagonalnym to jakoś sie da, czego przykłady widac nierzadko na drogach.
Natomiast przy braku większych nieszczęśc i serwisowaniu to ono działa.
- elektryka multipleksowa wymaga do obsługi kogos kto się na niej zna. Elektryk
nawet dobry rzeźbiący w normalnych układach nie uruchomi Ci czegoś co wymaga
inicjalizacji przez BSI...

Dalej:
Niektóre silniki PSA maja swoje narowy:
1.8 XU7/10JP4 statystycznie zuzywały olej w stopniu wyższym niz przeciętny
2.0 HDI 90 mial problemy z rozwulkanizowywaniem koła pasowego

Reszta (w sprawach niezawodności) jest jak w każdym innym aucie. Generalnie
lepiej byłoby pytac o konkretny model (bo róznie może być ) a nie o marke jako
taką...

Mimo silnego imagu negatywnego nie sądzę, żeby te auta były specjalnie awaryjne.
Jednak utzymanie wiekowych egzemplarzy może być kosztowne ze wzgledu na brak
dostatecznej liczby osób potrafiących niektóre rzeczy w nich naprawiać.

Inna kwestia jest sprawa kompetencji autoryzowanych warsztatów i raczej za wzór
Citroen w tym wzgledzie w żadnym wypadku nnie uchodzi...

No i Citroeny potrafia być miejsacami ergonomiczne inaczej...

Pzdrw.
R.B.


Źródło: topranking.pl/1611/citroen,promocje.php